İş

Kripto paralar Türkiye’de en çok tercih edilen üçüncü yatırım aracı oldu

Investing.com – Paribu ve FutureBright Group’un iş birliği ile gerçekleştirilen “Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması 2024”, Türkiye’deki kripto para ekosistemine dair önemli veriler sundu. 12 ilde gerçekleşen bu araştırma, Türk kripto yatırımcılarını temsil eden geniş bir katılım ile tamamlandı. Bilgisayar destekli yüz yüze anket yöntemi kullanılarak yapılan araştırma; bilinirlik, deneyim, teknoloji ve demografi gibi dört ana başlık altında incelendi.

Kripto para bilinirliği

Araştırmanın önemli bulgularından biri, kripto para bilinirlik oranının %99 gibi yüksek bir seviyede olması. Bu oran, 2020’de %16 olan bilinirlik oranındaki hızlı artışı ortaya koyuyor. Ayrıca, kripto para ile işlem yapanların oranı 2023 yılında %25,1 iken bu yıl %27’ye yükselmiş durumda.

Yatırım ve işlem tercihleri

Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de kripto para kullanıcılarının %70’i Bitcoin, %29’u ise Ethereum tercih ediyor. Kullanım motivasyonlarının ise genel olarak kısa vadeli alım satım işlemleri yönünde olduğu gözlemlendi. 

Katılımcıların %75’i, kripto paraların en büyük avantajlarının hızlı işlem ve saklama ile taşıma kolaylığı olduğunu belirtiyor. Kripto para denildiğinde akla gelen kavramların başında ise sanal para ve Bitcoin bulunuyor.

Bilgi kaynakları ve yatırım araçları

Kripto paralarla ilgili bilgi edinme konusunda kullanıcıların %63’ü sosyal medyayı tercih ediyor. her iki kişiden biri ise kripto para işlem platformlarından faydalanıyor. Yatırım tercihleri açısından kripto paraların bu yıl gerileyerek %29 ile en çok tercih edilen üçüncü yatırım aracı konumunda olduğu kaydedildi. Altın ise %90 ile en güvenilir yatırım aracı olarak öne çıkıyor.

Blockchain bilinirliği

Araştırma sonuçları, Blockchain kavramının, her ne kadar bilinirliği geçen yıla göre 3 puan artmış olsa da, halen genel kitle tarafından yeterince tanınmadığını gösterdi. Kripto parayı duyanların %72’si Blockchain’i duymadığını ifade etti. Blockchain ile birlikte yatırımcı litaretürüne giren kavramlardan kripto para cüzdanı en bilinen kavram olurken “seed phrase”, “burn” ve “staking” en az bilinenler arasında yer aldı.

Demografik bulgular

Kripto Para Bilinirlik ve Algı Araştırması’ndaki demografik veriler, erkeklerin kripto para işlemlerine daha fazla ilgi gösterdiğini ortaya koyuyor. Erkeklerde işlem yapma oranı %31 iken, kadınlarda bu oran %21 olarak tespit edildi. 25-44 yaş grubu ise kripto para işlemlerinde en aktif grup olarak öne çıkıyor. 

Bunun yanında üniversite mezunları arasında kripto para işlem yapma oranı geçen yıla göre artış göstererek %39’a yükselmiş durumda. İşlem yapanların yaş ortalaması ise 34,7 olarak hesaplandı.

12 Temmuz – 2 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırma, daha önceki yıllarda olduğu gibi Türkiye kripto sektörüne yönelik en kapsamlı çalışmalardan biri niteliğinde. Paribu ve FutureBright Group’un iş birliği ile gerçekleştirilen araştırma, Türkiye’de kripto para ekosisteminde yaşanan gelişmelere ayna tutmak, elde edilen verileri kamu ve paydaşlarla paylaşmak, kripto paraya dair beklentileri, motivasyonları ve engelleri tespit etmek ve çıkan sonuçlar nezdinde yapılabileceklere dair doğru bir yol haritası olarak değerlendiriliyor.

altinozu-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu